Pričanje priča pomoću kockica: Aktivnost za decu sa razvojnim smetnjama ili autizmom - Beogradski Psihološki Centar
Pričanje priča pomoću kockica: Aktivnost za decu sa razvojnim smetnjama ili autizmom

Ključne tačke:

  • Ove priče stvaraju se pomoću kockica kojima se odlučuje kako se priča odvija. 
  • Ovim pričama može se poboljšati rečnik, komunikacija, brojanje i razmišljanje kod dece.
  • Za ovu aktivnost potrebne su vam dve ili više osoba i kockica ili karte za igranje. 

Priča sa kockicama: zašto je korisna za decu sa razvojnim smetnjama ili autizmom? 

Tokom ove aktivnosti, priče se zajedno smišljaju, a kockice se koriste da bi se odlučilo šta će se sledeće desiti u priči. 

Ove aktivnosti odlične su za to da se deci sa razvojnim smetnjama ili autizmom pomogne da unaprede vokabular, komunikaciju i razmišljanje. Takođe, pomažu u razvoju veština baratanja brojevima poput brojanja, verovatnoće, slučajnosti, a i pomaže deci da nauče da se fokusiraju. 

Stvaranje priče sa drugom osobom može da bude odličan način na koji deca mogu da razvijaju veštine saradnje i poštovanja redosleda u aktivnostima. Takođe, s obzirom da je najvažnije da se deca zabave sa drugim osobama, ovo može da im pomogne da steknu nove prijatelje. 

Šta vam je potrebno za aktivnost pričanja priče pomoću kockica? 

Sve što vam je potrebno je sledeće:

  • dve ili više osoba
  • kockice sa brojevima ili karte za igranje.

Kako sprovesti ovu aktivnost?

  • Odaberite ko će da započne priču. Dok vaše dete uči kako da stvara priče sa kockicama, bolje je da priču započnete vi ili druga odrasla osoba. 
  • Počnite jednostavnom rečenicom poput: „Bio jednom jedan…” i pitajte dete da izabere lika. Na primer, deda, majmun ili medved. 
  • Naizmenično dodajte detalje priči. 
  • Uključite neki događaj u kojem će se od deteta tražiti da izabere broj. Na primer: „Majmun je voleo da jede banane. Koliko banana je majmun pojeo danas?” 
  • Zamolite dete da baci kockicu ili izabere jednu kartu kako bi vam dao odgovor. 
  • Priča može biti veoma kratka i jednostavna, a može biti i složenija, u zavisnosti od sposobnosti i pažnje vašeg deteta. 
  • Priču završite rečenicom, poput: „I to je kraj priče!”

Kako prilagoditi priču sa kockicama deci za različitim sposobnostima?

Sa decom koja imaju poteškoća sa finom motorikom (veštinom prstića i ruke), koristite veću kocku od sunđera ili karte za igranje velikog formata. 

Deci koja imaju teškoće u komunikaciji može da bude lakše da pokažu broj ili kartu. 

Deci koja su veoma energična predložite da odglume priču, kada je osmislite zajedno. Na primer, vaše dete može da glumi da je majmun, da skače unaokolo i da se pretvara da jede 10 banana. 

Sa decom koja imaju poteškoće u vidu možete koristiti veliku ili taktilnu kocku ili kocku sa Brajevom azbukom. Druga ideja je da dete izvadi onoliko novčića iz tegle koliko je potrebno u priči.  Takođe, možete da koristite aplikaciju na svom telefonu kojom se kockica baca, a dobijeni broj se izgovori.

Ostavi komentar

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena